The black island.

Corvo ligt op 24km ten noorden van Flores. Het is het kleinste eiland van de Azoren en heeft maar een oppervlakte van 17km². Samen met Flores, was Corvo het laatste eiland dat ontdekt werd door onderzoekers in 1450. Het eiland trekt vooral vogelliefhebbers en natuurliefhebbers aan.
Wat opvalt aan het landschap is dat het verdeeld is in kleine gronden door lage muren van zwarte stenen. Deze zwarte stenen zijn afkomstig van de rotsen van de vulkaan en geeft daarom ook de naam 'The black island' aan corvo.



woensdag 26 oktober 2011

Visitor n° 1

Ik hou van luchthavens. De sfeer die er hangt en de de verschillende emoties die je er vindt. Ofwel mag je zelf vertrekken, of je moet iemand uitzwaaien of je mag iemand verwelkomen. En iemand verwelkomen is echt tof. Dat heb ik dus vorige week mogen doen op onze kleinste luchthaven van de wereld.

Mich is mij een bezoekje komen brengen in Corvo City.
 Was wel wat vreemd om iemand van de thuishaven "mijn" wereldje hier te tonen, maar langs de andere kant keek ik er naar uit om hem dit te laten zien. We hebben enkele wandelingen gemaakt ,maar door de weersomstandigheden heb ik hem de mooiste plekjes niet kunnen tonen. Jullie zullen mijn foto's dus moeten geloven. Naast veel praten hebben we ook samen gekookt. Mich had van België witloof meegebracht en dat was echt een godsgeschenk want ik keek zo uit naar witloof in hesp en kaas met puree!! Echt waar! Dus gingen we dat ook maken. Waren we even vergeten dat we in Corvo zaten en dus niet de luxe van thuis hebben: geen klopper om de saus te maken, geen stamper om de puree te maken, geen echte hesp maar kippenwit, geen geraspte kaas,... and so on and so on. De eerste poging om de saus te maken was dus flagrant mislukt. Ik bespaar je de  foto van de saus. De tweede poging de volgende dag hebben we gewoon bechamelsaus uit een pakje genomen, niet zo lekker als de echte saus maar veeeel makkelijker. Het was eindelijk gelukt en daar hebben we dan ook van genoten. Voor jullie is het misschien maar een avondmaal, voor mij is het een stukje van thuis.
Veel gesmikkel en gesmak later was alles op. Ik voelde mij weer zo Belgisch!

We hebben samen genoten van de dagen dat hij hier was en de tijd die hij had om Corvo wat te leren kennen.

De eerste guest is gepasseerd en het leven gaat weer zijn gewone gangetje. Al zal dat gangetje eigenlijk niet zo gewoon zijn de komende weken.

Momenteel zijn we druk bezig met de voorbereidingen van Halloween. Ik ga proberen een groot spinnenweb te maken waar we de werkjes van de kinderen aan kunnen hangen. Daarnaast zijn we ook bezig aan een film over onze school om in de Comenius doos te steken die binnenkort naar België vertrekt. Het wordt een leuk filmpje! Als het af is zal ik proberen om het op de blog te zetten.

Volgende week woensdag vertrek ik naar Lissabon om mijn litle sis en de Jarl daar te meeten. 'k Kijk er zo naar uit! Even stoom afblazen en sister-talks houden (met nen Jarl wat verderop). MAAR, voor ik naar Lissabon ga...ga ik naar... Madeira!
Totaal onverwacht ga ik met het SPEA team mee naar famous Madeira. Ik vertrek deze vrijdag en zal volgende week woensdag terug zijn. Voor de slimmerds onder jullie: inderdaad, dat is dezelfde dag dat ik naar Lissabon vertrek. Ik kom aan en vertrek met hetzelfde vliegtuig in Corvo. Zij hebben daar een conferentie en ik ga dat eiland wat onveilig maken. In de namiddag en 's avonds kunnen we dan samen wat dingen uitvreten. Madeira behoort niet tot de Azoren en even een 'Wist je datje': in één van de Sissi-films zit Sissi ook op Madeira! Zot zot zot, ik weet het... ;-)
Dus Madeira: get ready for some flemish sweets!

Ohja voor ik het vergeet: de regenbotten die ik heb gekregen zijn getest en goedgekeurd. Hieronder bewijs! Dus dank u mama en Eva voor het uitkiezen van de toch wel zeer speciale botten! De print is werkelijk 'jammie'!

De volgende update zal vanuit Madeira zijn folks!

Beijinhos, Sofia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten