The black island.

Corvo ligt op 24km ten noorden van Flores. Het is het kleinste eiland van de Azoren en heeft maar een oppervlakte van 17km². Samen met Flores, was Corvo het laatste eiland dat ontdekt werd door onderzoekers in 1450. Het eiland trekt vooral vogelliefhebbers en natuurliefhebbers aan.
Wat opvalt aan het landschap is dat het verdeeld is in kleine gronden door lage muren van zwarte stenen. Deze zwarte stenen zijn afkomstig van de rotsen van de vulkaan en geeft daarom ook de naam 'The black island' aan corvo.



vrijdag 16 december 2011

Op naar...Lissabon!

Ik word luier en luier in het schrijven op mijn blog. Vergeef mij, maar er is gewoon niet veel meer gebeurd in Corvo.
Heb wel nog een verhaaltje te vertellen over een toertje rond het eiland op een speedboot, over een stressy week en een geslaagde kerstshow op school.
Maar niet nu. Nu heb ik beter dingen te doen want...ik vertrek binnen enkele uurtjes naar Lissabon!! Man, ben ik zo blij om! 3 maand Corvo was even genoeg, zeker na de afgelopen stressy weken!
Dus nu naar Lissabon, daar blijven (en al wat kerstshoppen) tot de 20ste en dan hup hup hup naar Belgiƫ. Kriebels all over the place als ik denk aan het moment dat ik de aankomsthal van Zaventem in zicht heb!

Nu nog even op die zak gaan zitten, iets eten en weg ben ik!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten