The black island.

Corvo ligt op 24km ten noorden van Flores. Het is het kleinste eiland van de Azoren en heeft maar een oppervlakte van 17km². Samen met Flores, was Corvo het laatste eiland dat ontdekt werd door onderzoekers in 1450. Het eiland trekt vooral vogelliefhebbers en natuurliefhebbers aan.
Wat opvalt aan het landschap is dat het verdeeld is in kleine gronden door lage muren van zwarte stenen. Deze zwarte stenen zijn afkomstig van de rotsen van de vulkaan en geeft daarom ook de naam 'The black island' aan corvo.



maandag 26 september 2011

I Present you...

Op aanvraag heb ik eens foto's genomen van men appartementje om jullie een beeld te kunnen geven van hoe ik hier woon. Ik geef toe dat ik enige moeite heb gedaan om het ordelijk te laten overkomen.




Omdat ik dan toch bezig was met foto's trekken heb ik het toestel ook eens meegenomen naar school. Ik had net les met het 1ste en 2de leerjaar en die wilden maar al te graag eens wuiven naar het vogeltje. Gisteren heb ik met Sara en Deolina besproken hoe we de avondlessen zullen aanpakken, die over 2 weken beginnen. Om jullie Deolinda voor te stellen heb ik mijn toestel in Sara's handen overgelaten om eens een foto van ons te trekken.
Ondertussen gaat het lesgeven hier gewoon door en ben ik nog steeds op zoek naar mijn actieve rol binnen de lessen. Aan het 1ste en 2de leerjaar zal ik al op het einde van elke les een verhaaltje voorlezen. In de lessen van het 1ste tot het 5de leerjaar zullen we aan elk begin van de les een vast lied zingen. Dit lied heb ik nog zelf in elkaar moeten steken. Hier kwam mijn Afrikaanse ervaring van pas, want daarop is het welkom-lied gebaseerd.
Lied 1ste en 2de leerjaar:   Hello teachers, hello friends. Welcome to class 1 and 2. We read and write and speak English. It will be fun for me and you.

Ohja en je vindt hier maar nauwelijks een jongen die niet verslaafd is aan voetbal, dus Witsel is hier super bekend. Ik kom dan ook uit "Witsel zijn land".

Tot de volgende Witselianen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten