The black island.

Corvo ligt op 24km ten noorden van Flores. Het is het kleinste eiland van de Azoren en heeft maar een oppervlakte van 17km². Samen met Flores, was Corvo het laatste eiland dat ontdekt werd door onderzoekers in 1450. Het eiland trekt vooral vogelliefhebbers en natuurliefhebbers aan.
Wat opvalt aan het landschap is dat het verdeeld is in kleine gronden door lage muren van zwarte stenen. Deze zwarte stenen zijn afkomstig van de rotsen van de vulkaan en geeft daarom ook de naam 'The black island' aan corvo.



maandag 26 september 2011

Como te chamas. Chamo me Sofie!

De tweede schooldag is een feit, al kun je dat hier aan niets merken. Wanneer je een school binnenstapt zou je overrompeld moet worden door kinderen die elkaar achterna zitten, of zou je tierende kinderen op de speelplaats moeten zien. Niets daarvan hier! Wat wil je met maar 47 studentjes!
'k Heb elke klas nu al eens gezien en al kunnen de kinderen met moeite Engels, ze proberen af en toe toch al eens iets te zeggen van 'Hello' tot 'My favourite colour is red.' Ik heb met de klassen van het 1ste tot het 5de leerjaar de deal gemaakt dat als zij moeite doen om Engels te spreken tegen mij, dat ik mijn beste ingestudeerde Portugees boven zal halen. Ai!! Die van het 6de leerjaar zullen mij heel de tijd in het Engels moeten aanhoren. Zij kunnen mij maar al te goed begrijpen, al geven ze het niet graag toe. Samen met Sara en Deolinda zijn we nu op zoek naar makkelijke Engelstalige liedjes om de les mee te beginnen of te eindigen. Toen dat voorstel kwam moest 'k denken aan Afrika 'Weer zingen!'. Maar moest iemand van jullie dus zo'n liedjes of versjes kennen...send me please!



Ondertussen heb ik al enkele wandelingetjes gemaakt en leer ik het gezellige van het eiland kennen. Waar je ook heengaat en wie je ook tegenkomt, ze zullen je altijd dag zeggen of eens zwaaien naar je. In het begin was het wat vreemd en deed ik het ook uit beleefdheid. Het is nu een automatisme geworden en het is eigenlijk echt fijn als iedereen zo naar iedereen wuift. Je wordt er werkelijk zo opgewekt van dat je zelfs naar de duiven zou wuiven, al appreciëren die dat niet zo.
Tijdens die wandelingetjes heb ik echt al mooie plekjes ontdekt zoals de rotsen en de zwarte stranden. Echt schitterend om daar even te zitten en te genieten van de warme zon.



Op wandelafstand van mijn huisje (alles is op wandelafstand, maar ik bedoel dan echt dichtbij) vind je ook oude windmolens die uitkijken over de zee richting Flores. Dat is nu mijn plekje to be geworden om mijn roman te zitten lezen. Zalig!

Het regende vandaag ook voor de eerste keer sinds mijn aanwezigheid, en toch bleef die zon loeihard schijnen. Vreemd! Deolinda vertelde mij dat je hier de vier seizoenen op één dag kunt meemaken. De paraplu op zak houden dus bij mooi weer!

En leuke vooruitzichten! Den John van op school heeft ervoor gezorgd dat we volgend weekend met een groepje leerkrachten met de boot naar flores gaan! Naar 't schijnt is het daar nog mooier als op Corvo door zijn natuur en watervallen. Ben benieuwd, ook al naar die boottrip want zoals eerder gezegd zou je dus elke keer dolfijnen kunnen zien. Papa, get jealous!

'k Ga nu eens aan mijn eten beginnen, diepgevroren hamburgers met diepgevroren groenten en aardappelen. Voor morgen heb 'k varken besteld bij Claudio, jammie!

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten