The black island.

Corvo ligt op 24km ten noorden van Flores. Het is het kleinste eiland van de Azoren en heeft maar een oppervlakte van 17km². Samen met Flores, was Corvo het laatste eiland dat ontdekt werd door onderzoekers in 1450. Het eiland trekt vooral vogelliefhebbers en natuurliefhebbers aan.
Wat opvalt aan het landschap is dat het verdeeld is in kleine gronden door lage muren van zwarte stenen. Deze zwarte stenen zijn afkomstig van de rotsen van de vulkaan en geeft daarom ook de naam 'The black island' aan corvo.



zondag 5 februari 2012

24

24, toch een mooi cijfer! Ideaal om te hebben als leeftijd! En laat het nu net zijn dat ik in het begin van deze maand 24 jaar ben geworden! Hoera hoera! Ik heb dan altijd de goede gewoonte om even aan mijn mama te denken die zoveel jaar geleden op deze dag lag te puffen, zweten en vloeken tegen mijn papa...allemaal dankzij mij (proud).

Via Wikipedia kwam ik enkele toch leuke dingen te weten over dit getal!
-  het aantal karaat van zuiver goud.
-  vierentwintig is het aantal uren in een dag
-  het aantal letters in zowel het modern als het klassieke Griekse alfabet
de naam van een populaire Amerikaanse actieserie die exact 24 uur duurt inclusief reclame
-  het aantal flessen in een standaard bierkrat

Vermits 1 februari dit jaar een combinatie was van mijn verjaardag en dit geweldige getal, moest dit uitgebreid gevierd worden.

Het begon allemaal om 00.15u...
Luis vroeg op dat moment of hij 8 minuten van mijn tijd kon hebben. Vervolgens werd ik geblinddoekt en de straat op geduwd. Toen de blinddoek af mocht zat ik in zijn bureau met een grote pc voor mij waarop Laszlo en Viktor te zien waren die uitvoerig likjes aan het geven waren.



Ze werden opgevolgd door Beau het konijn en verschillende (gekke, echt waanzinnige) boodschappen van familie en vrienden voor mijn verjaardag. De hondjes mochten het filmpje dan weer afsluiten.



Ik toon niet al te snel mijn emoties bij vrolijke momenten, maar hier waren ze niet tegen opgewassen. Zat met een lach en een traan en al rillend van plezier naar mijn verrassingsfilmpje te kijken. Was super om mijn verjaardag met zoiets persoonlijks in te zetten!

Meteen na het filmpje kreeg ik al mijn eerste geschenk: een grote ,zelfgemaakte, roze oorbellenhanger! Die hangt nu kleurrijk te wezen, door de oorbellen, aan mijn witte muur.
Het verjaardagsverhaal ging de volgende ochtend gewoon door. In elke les kreeg ik het Portugese verjaardagslied te horen en door het sociale facebook kreeg ik van elke leerkracht die ik tegenkwam twee kussen (hier geven ze er maar 2).
In de namiddag had ik even de tijd om op adem te komen en met het thuisfront te skypen. Tijdens het skypen waren er twee teenagers mijn keuken binnengegmokkeld. Andreia en Solange hadden brownies en een koekjescake gemaakt voor mijn verjaardag. Zó lekker!

Carlos was zo lief geweest om mij en enkele vrienden uit te nodigen in zijn huis voor een etentje. Luis en ik dus met een fles witte wijn naar ginder om uiteindelijk toe te komen in een leeg huis, een cake in de oven en 3 borden op tafel. Vreemd! Maar het volgende was nog vreemder: Luis zei dat we dan maar naar het restaurant 'Treineira' moesten gaan om iets te drinken en te wachten op Carlos. Treineira is helemaal niet open 's avonds!! 
Eenmaal daar zaten er verschillende mensen op mij te wachten. Een verrassingsetentje! I love surprises!!



Na het lekkere eten volgde mijn verjaardagscake. En wat voor eentje! Keur zelf maar!
Het was gemaakt door Vera, een vrouw met gouden handen die de mooiste cakes maakt! Binnenin was het een chocoladecake met een laagje karamel. Het doorsnijden hiervan was een pijnlijk moment!
Daarnaast heb ik ook een typisch Corvoriaans geschenk gekregen van de vrienden: een snorkel en duikbril! Nu is geen enkel klein kleurrijk visje meer veilig! Van Sara, Katia en Claudio kreeg ik nog een sjaal en armband.

 Om het verjaardagsverhaal helemaal af te sluiten dronken we er nog ene in de plaatselijke bar en kroop ik  satisfied onder mijn dekens, met de verjaardagskaartjes uit België om ze nog eens snel na te lezen. 
Het was een geweldige dag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten